אפליקציה לבדיקת איותאחרי שבמשך שנים ארוכות הכלי החכם לתיקון איות שמסייע לדיסלקטים שפיתח עופר חרמש התגלגל במוחו כרעיון בלבד, בשעה טובה הוא הגיח לחיינו לפני שמונה שנים בלבד, בשנת 2008, אך עדיין נחשב לייחודי תחומו.

עופר חרמש, שאובחן עם דיסלקציה, החליט להקל על חייהם של הסובלים מדיסלקציה בעזרת פיתוח של כלי טכנולוגי מתקדם המתעלה ביכולות שלו על כל מעבד תמלילים שהוא וכל תוכנה לבדיקת איות.

במשך שנים רבות כלי האיות הממוחשבים שאנחנו מכירים מהדואר האלקטרוני או ממעבדי התמלילים באשר הם נותרו ללא שינוי משמעותי מבחינת דרך העבודה שלהם. הכוונה היא לכך שהכלים השונים מסוגלים לזהות למשל מילה החוזרת על עצמה ברציפות או שיכולי אותיות ושגיאות הקלדה, אך כל הבדיקות כולן מבוצעות מול מאגר מילים או מילון וכל אחת מהמילים נבדקת בנפרד בפני עצמה ולא בתוך ההקשר שלה במשפט.

על מנת לסבר את האוזן נציין רק כי למשל המשפט "אני שונה כלים לבדיקת איות" יהיה קביל וראוי לחלוטין בעיני הכלים הקיימים, בדיוק כמו המשפט "אני שונא כלים לבדיקת איות" וזאת כיוון שהמילה "שונה" לא נבחנה בקונטקסט של המשפט שבו הופיעה.

החידוש הישראלי הנחוץ

השירות שפיתח חרמש נקרא Ghotit ומה שמיוחד בו הוא הגישה שבה הוא עובד, לפיה יש לנתח לא רק את מידת ההתאמה של המילה למאגר המילים המצוי במערכת, אלא גם לנתח אותה בהקשר של השימוש בה. כך לצורך העניין אם תקלידו את המשפט HAVE A GOD MORNING, כלומר שיהיה לך אלוהים טוב, במקום HAVE A GOOD MORNING (שיהיה לך יום טוב), המערכת תתריע על כך. בודק איות סטנדרטי לעומת זאת, לא יבחין כלל בטעות.

המערכת של חרמש תצבע את המילה החשודה בצבע כחול וכאשר המשתמש יקליק עליה, הוא יקבל מספר הצעות למילים שיוכלו להחליף אותה, כאשר לצד כל אחת מהאפשרויות יופיע הפירוש של המילה. באופן הזה המשתמש יכול להיות בטוח שהוא בוחר את המילה הנכונה בלבד, המתאימה להקשר. כמו כן המשתמש יוכל להאזין לאופן שבו יש להגות את המילה.

ראו גם:

אפליקציה המסייעת לדיסלקטים בהתמודדות

דילוג לתוכן